SMT AB

  • Hem
  • GM bilar/cars
  • Land Rover
  • Mercedes veteran
  • Mittmotor-byggen
  • Range Rover
  • Volvo 240/740/940
  • Volvo Amazon, PV, Duett och 140-serien
  • Volvo C303/306
  • Volvo valp
  • Kontakta/Contact
  • Mercedes Benz 300D/DT (6 CYL)
  • VOLVO TD40
  • Mercedes Benz 220/240D
  • 5-växlad Mercedeslåda
  • GM 350
  • Volvo/VW TD24
  • Volvo TD40
  • Mercedes Benz 300 D (5 cyl)
  • Mercedes Benz 300D/TD (6 CYL)
  • GM V8 6,2/6,5L Diesel/Turbodiesel
  • Mercedes Benz 240 D 3,0/300D
  • PEUGEOT DIESEL XD2/3
  • Golf/Passat diesel/Turbodiesel
  • Mercedes Benz 200/250/290/300 Diesel/Turbodiesel
  • Rover V8
  • Golf/Passat diesel/turbodiesel
  • 5-växlad låda
  • Mercedez Benz 200/250/300 (5/6 cyl)
  • Mercedes Benz 220/240 D
  • Passat/Golf diesel/turbodiesel
  • Mercedes 200/250/290/300 diesel


Den här byggsatsen har tagits fram för racingbruk och förutsätter att motorn hamnar mitt i bilen med växellådan bakom, drivande bakhjulen.  

  Trimmade GM 350-motorer kräver en växellåda som klarar mycket höga vridmoment. Vi har hittat en växellåda från Audis dieselprogram som klarar upp till c:a 80 kpm, en 6-växlad manuell låda, som i Audi är placerad fram med framhjulsdrift.

Från GM-motorn i standardutförande används startmotor och startkrans för automatväxlade bilar. Startkransen monteras mellan vevaxeln och svänghjulet. Det nya svänghjulet måste användas för att svänghjulskåpan på växellådan inte tillåter större svänghjul.  Beroende på användning skaffar köparen själv koppling, men vi kan anvisa en koppling som vi har provat.

 

Byggsatsen innehåller följande delar:

 

- Adapter att skruva på motorn

- Adapter att skruva på växellådan

- Nytillverkat svänghjul

- Bult och stödlager