SMT AB

  • Hem
  • GM bilar/cars
  • Land Rover
  • Mercedes veteran
  • Mittmotor-byggen
  • Range Rover
  • Volvo 240/740/940
  • Volvo Amazon, PV, Duett och 140-serien
  • Volvo C303/306
  • Volvo valp
  • Kontakta/Contact
  • Mercedes Benz 300D/DT (6 CYL)
  • VOLVO TD40
  • Mercedes Benz 220/240D
  • 5-växlad Mercedeslåda
  • GM 350
  • Volvo/VW TD24
  • Volvo TD40
  • Mercedes Benz 300 D (5 cyl)
  • Mercedes Benz 300D/TD (6 CYL)
  • GM V8 6,2/6,5L Diesel/Turbodiesel
  • Mercedes Benz 240 D 3,0/300D
  • PEUGEOT DIESEL XD2/3
  • Golf/Passat diesel/Turbodiesel
  • Mercedes Benz 200/250/290/300 Diesel/Turbodiesel
  • Rover V8
  • Golf/Passat diesel/turbodiesel
  • 5-växlad låda
  • Mercedez Benz 200/250/300 (5/6 cyl)
  • Mercedes Benz 220/240 D
  • Passat/Golf diesel/turbodiesel
  • Mercedes 200/250/290/300 diesel


Byggsats för byte av växellåda i Volvo Amazon, PV, Duett och 140-serien till 5-växlad låda (M-46/47) från Volvo 240, 740 och 940.

Conversion kit for changing engine to 5-speed gearbox (M-46/47) from Volvo 240, 740 and 940.

Den här adaptern används för att byta den 4-växlade M-40 lådan i Volvo Amazon, PV, Duett och 140-serien till den 5-växlade M-46/47 lådan från Volvo 240, 740 0ch 940. Adaptern monteras mellan svänghjulskåpan och växellådan, och kåpan vrids då c:a 15 grader, så att B18/B20-motorn kan monteras. Kardantunneln måste korrigeras på vissa modeller.

Byggsatsen innehåller
- Adapter
- Nytt stödlager för ingående axeln från växellådan
- Hylsa för stödlagret
- Hylsa för att flytta packboxen i svänghjulskåpan
- Försänkta bultar till adapterns montering på växellådan

This adapter is used to change the 4-speed M-40 gearbox in the Volvo Amazon, PV, Duett and 140 series, to the 5-speed M46/47 gearbox from Volvo 240,740 and 940. The adapter is mounted between the flywheel cover and the gearbox, and the cover is then rotated about 15 degrees so that a B18 / B20 engine can be mounted. The cardan tunnel must be corrected on some models.



The kit contains:
- Adapter
- New support bearings for input shaft from the gearbox
- Sleeve for the support bearing
- Countersunk bolts for mounting the adapter on the gearbox